Följ oss

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

Buddy Waters spelar på Gamla slakteriet!

Som rubriken säger, Buddy Waters är klar för att spela på Gamla slakteriet. TLM dansar när Buddy spelar. Det kommer ni också att göra.

Hej Andreas Terner, mannen bakom aliaset Buddy Waters. Galet roligt att du spelar på vår fest på Gamla Slakteriet. Vad kommer du att bjuda på?
– Vi får la se. Antingen är jag fyra år för tidig eller fem år för sen.

Hur länge har du gjort klubbar och vad har du åstadkommit hittills?
-Ni fiskar efter någon sorts diskotek-cv? Hade en sunkig källarklubb i min hemstad kring millennieskiftet med gäster som Peter, Bjorn & John och Mates of State. Här i stan har jag väl lyft sydstatsrappen in i umenatten med Livin Lavish, släpat hit hyfsade jänkar-djs som Diplo och Benzi och senaste tiden lirat med mycket kul och bra folk som Classixx, Psychemagik och Drop Out Orchestra.

Hur mår Umeås klubbliv hösten 2011?
– Jag minns när jag var liten och ville ha ett par Hawaiishorts, jag höll på i två år och till slut fann jag ett par jätteschyssta men plötsligt började alla ha sådana och då ville inte jag ha dem längre.

Du är ju också känd som en vass musikkrönikör i VK. Berätta om din passion för ordet!
– När jag gifte mig ville jag ha en vinröd paisleymönstrad väst, men det fanns inte att få tag på. Jag har alltid varit svag för paisley och gillar även dödskallar, det funkar alltid.

Vad lyssnar du mest på just nu? Bjussa på en länk!
– Just nu är jag ute efter en riktigt lång ullrock, men jag har ännu inte lyckat hitta någon.

Hur peppad är du inför festen på Gamla Slakteriet?
– Mäktigt. Kommer dit med jeepen. Mina favoritfärger är för övrigt lila, oxblod och svart.

Hur är din relation till Trompe Le Monde?
– God. Bruce Willis är en stilmässig förebild. Han är bara så cool på något sätt.

Tusen tack! Ses 1 oktober (och säkert innan dess också).

Kolla in Buddy Waters mixtape ”Laughing buddy” här.

Kommentera

